ایران نیوز

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد سراسر نور قطب عالم امکان، حضرت بقیه‌الله الاعظم؛ امام مهدی(عج)، از برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در حرم مطهر رضوی فراهم شده است.

وی ترویج فرهنگ انتظار، آگاهی‌بخشی مهدوی و پیوند هر چه بیشتر با امامت و ولایت را از اهداف این برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد و افزود: سخنرانی، مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل، زیارت امین‌الله، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم احیای شب میلاد حضرت مهدی(عج)، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های اجرایی در حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: شنبه اول خردادماه و مصادف با شب میلاد حضرت مهدی(عج) آیت‌الله سید احمد علم الهدی از ساعت 20:30 در صحن جامع رضوی به تبیین انتظار و ویژگی‌های آن می‌پردازند و مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) حاج احمد واعظی نیز به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی خواهد پرداخت.

حسینی با بیان اینکه شب نیمه شعبان، شب مبارکی است که سبب فزونی شرافت این شب می‌شود، گفت: به همین منظور در سحرگاه این شب و از ساعت 24 لغایت 3 بامداد در صحن جامع رضوی برنامه‌های این شب با قرائت دعای سلامتی و فرج امام زمان(عج) توسط مداح اهل‌بیت علی فخار آغاز و سپس با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری و مناجات خوانی و قرائت دعای کمیل امیر عارف دنبال خواهد شد.

وی به برنامه‌های روز میلاد امام عصر در حرم رضوی اشاره کرد و افزود: در روز میلاد نیز جشن باشکوهی با حضور عموم زائران و مجاوران و منتظران حضرت مهدی(عج) در رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این مراسم باشکوه 2 خرداد از ساعت 10 تا 12 با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرلوحی و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) برگزار خواهد شد.

حسینی همچنین برگزاری محفل تبلیغی و قرآنی شام ولادت و بزرگداشت سی و چهارمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر در این روز شریف برشمرد و اظهار کرد: این مراسم یکشنبه 2 خرداد از ساعت 20:30 تا 22:30 در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود که سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری به همراه قرائت قرآن، شعرخوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام/3268/ن

http://fna.ir/9F8W56

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 180 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:51

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در آیین انعقاد تفاهم‌نامه احداث بیمارستان 250 تخت‌خوابی تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عج) که در سالن 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن عرض تبریک عید بزرگ نیمه شعبان گفت: در قرآن کریم آمده که زمین سرانجام در اختیار بندگان صالح قرار خواهد گرفت و بی‌عدالتی‌ها، ظلم‌ها، جنگ‌ها و... کنار می‌رود، آفتاب عالم‌تاب ظهور حضرت مهدی(عج) می‌درخشد و همه دنیا در سایه عدالت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی معتقد هستند دنیا را باید ظلم و جور فرا بگیرد تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند در حالی که مسئله غیر از این است و ظلم و جور به اندازه کافی در جهان ظاهر و آشکار شده ولی مهم این است که قرآن کریم می‌گوید عبادی الصالحون باید هسته اصلی انقلاب مهدی(عج) را شکل دهند تا حضرت ظهور کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید دنبال افزایش جمعیت عبادی الصالحون در دنیا باشیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) شویم، عنوان کرد: عبادی الصالحون افرادی هستند که قیام شبانه دارند و با خداوند راز و نیاز می‌کنند که این عبادت شبانه، آن شخص را وارد فضای روحانی می‌کند که مزاحمی در آن نیست و او از این کار برای فعالیت‌های روزانه‌اش نیروی مثبت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ایمان عبادی الصالحون قوی بوده و خداوند همه جا مراقب آنها است و این انسان‌ها می‌دانند که پروردگار از هر چیز به آنها نزدیک‌تر است. وقتی این احساس در فردی باشد او مراقب اعمال خویش است و وقتی یوم الآخر را عقیده داشته باشد می‌داند حساب و کتابی در کار دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عبادی الصالحون را ترویج دهیم، تصریح کرد: عبادی الصالحون که هسته اصلی قیام حضرت مهدی(عج) هستند در انجام امر به معروف و نهی از منکر مصمم هستند و سکوت نمی‌کنند.

این مرجع تقلید یادآور شد: با اینکه امر به معروف و نهی از منکر اصل هشتم قانون اساسی است، به مجلس شورای اسلامی رفته و به تایید شورای نگهبان رسیده و به دولت رفته است اما به صورت قابل توجه در جامعه انجام نمی‌گیرد که امیدواریم هرچه زودتر این قانون اجرا شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور خیرین در ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: بندگان صالحی که می‌توانند هسته اصلی انقلاب مهدی را تشکیل بدهند در کارهای خیر سرعت دارند.

وی ادامه داد: در انجام برخی کارهای خیر همواره موانعی وجود داشته است ولی باید این مشکلات برطرف شود تا کار خیر بی‌نتیجه نماند و سرعت در انجام آن باشد.

این مرجع تقلید ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک و پلی کلینیک تخصصی حضرت صاحب الزمان(عج) را بسیار خوب و مفید دانست و افزود: تاسیس چنین بیمارستانی در سطح بالا در چنین جایگاهی فواید زیادی دارد که یکی از آنها رسیدگی به بیماری دردمندان در این مرکز است.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: ساخت این بیمارستان در جوار مسجد مقدس جمکران، علاوه بر تاثیر در بهبود بیماری‌ها جنبه های روانی و تاثیر فوق‌العاده در درمان بیماران دارد.

وی افزود: در این مکان درمانی مسائل درمانی و روانی دست به دست هم می‌دهند و بیماران به امید امام زمان(عج) می‌آیند و از حضرت کمک می‌طلبند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه این کار تبلیغی برای نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: گام اول این بیمارستان را تولیت مسجد مقدس جمکران با تخصیص 4 هکتار زمین برداشته و امیدواریم خیرین نیز دست به دست هم دهند تا هرچه زودتر طبق برنامه پیش‌بینی شده این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: تجهیز این بیمارستان در چنین سطحی هزینه سنگینی دارد ولی به دکتر هاشمی می‌گویم به موازات پیشرفت بیمارستان در فکر تجهیزات باشند تا کار سریع‌تر پیش برود.

گفتنی است، آیت‌الله مکارم شیرازی 50 میلیون تومان برای ساخت این بیمارستان کمک کرد.

انتهای پیام/78009

http://fna.ir/MRGGT3

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 219 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:51

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کارشناس مرمت بناها و بافت‌های تاریخی و مشاور اجرایی پروژه مرمت و باز زنده‌سازی کاروانسرای گبرآباد قمصر کاشان امشب آیین اختتامیه جشنواره بومی محلی گل و گلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروانسرای گبرآباد قمصر از بناهای منحصربه‌فرد و ارزشمند دوران صفویه  بوده و هم‌دوره با کاروانسراهای مرنجاب، شاه‌عباسی ابوزیدآباد و سن سن است و در طبقه قلعه‌های جلگه‌ای و کاروانی برون شهری و بین راهی جای می‌گیرد. 

علی ادهمی بیدگی با بیان اینکه کاروانسرای گبر‌آباد قمصر در مجاورت نهر‌ قهرود و بر فراز تپه‌ای با بستر سنگی و در مسیر جاده تاریخی اصفهان- ری قرار گرفته است، تصریح کرد: شالوده و بنیان این اثر از سنگ و ملات گل آهک بوده و در نماهای کالبدی و کف‌سازی‌ها از آجر پخته شده و از خاک محوطه اطراف استفاده شده است.
وی افزود: این کاروانسرا به موجب ارائه خدمات مردم روستای گبرآباد در فاصله حدود دو کیلومتری آن به گبرآباد(گبر به معنای زردتشتی) معروف شده است و تاریخ دقیق ساخت و طول مدت ساخت آن اطلاعی در دست نیست ولی یکی از کاروانسراهای شاه‌عباسی محسوب می‌شود.
این کارشناس ارشد مرمت بناها و بافت‌های تاریخی در ادامه به مشخصات کاروانسرای گبرآباد پرداخت و گفت: جلوخان ورودی که دربرگیرنده صفه‌ها و طاق‌نمای ورودی‌، اتاق‌های مهمان‌پذیر، برج‌های تابستانی و زمستانی مهمان‌پذیر و سر در ورودی است و اتاق‌های مهمان‌پذیر در طرفین ایوان ورودی که در ساعاتی از شب که دروازه کاروانسرا بسته می‌شده در تابستان و زمستان مورد استفاده مهمانان بیرون از کاروانسرا بوده است و وجود این دو اتاق و برج‌های جلوخان نبوغ و تکامل معماری کاروانی در دوره شاه‌عباسی است که در کاروانسراهای دیگر مشهود نیست و بسیار منحصر به فرد و ممتاز است.

ادهمی بیدگلی خاطرنشان کرد: برج‌های تابستانی و زمستانی جلوخان که یکی برای سکونت زمستانی مهمانان و دیگری برای سکونت تابستانی میهمانان بیرون کاروانسرا کاربرد داشته است و هشتی ورودی که در دو طرف آن اتاق‌های نگهبانی جهت حراست و آمارگیری کاروان قرار دارد و اتاق‌های شاه‌نشین در سه ضلع دیگر که محل سکونت بزرگان کاروان و کاروان‌سالار بوده است. 

وی با اشاره به اینکه 20 اتاق تابستانی در طرفین ایوان شاه‌نشین‌ها و ایوان ورودی که برای سکونت افراد متمول کاروان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: چهار اتاق تابستانی در ورودی شترخان‌ها با وجود جرزهای ستبر و ضخیم در ایام سرد سال کاربرد داشته است. 
مشاور اجرایی پروژه مرمت و باززنده‌سازی کاروانسرای گبرآباد قمصر کاشان ادامه داد: شترخان‌ها که مانند کمربندی در جبهه بیرونی کاروانسرا در طرفین شاه‌نشین‌ها جای گرفته و نقش تیمار و نگهداری شترها و چهارپایان را برعهده داشته است و درون شترخان‌ها صفه‌هایی وجود دارد که در میان آن پیش بخاری تعبیه شده که برای سکونت غلامان و نوکران کاروان بوده است. 

ادهمی بیدگلی بیان کرد: کاروان سرای گبرآباد به مدت 12 سال از طرف صندوق حفظ و بهره‌برداری اماکن تاریخی فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور در اختیار آقای مهدی مزرعتی بعنوان سرمایه‌گذار و بهره‌بردار قرار گرفته تا با کاربری جدید اقامتی و پذیرایی بار دیگر رونق بخشیده شود. 

وی هزینه مرمتی برای بازسازی این اثر حدود 950 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: با در نظر گرفتن هزینه‌های تغییر کاربری، تأسیسات، مبلمان و مدیریت بهره‌برداری مطابق طرح توجیهی اقتصادی تهیه شده در این باب، مبلغ 4.5 میلیارد تومان در مدت زمان دو ساله برآورد شده است. 

کارشناس ارشد مرمت بناها و بافت‌های تاریخی متذکر شد: برگزاری نخستین جشنواره گل و گلاب و آیین‌های سنتی  کاشان و ایران زمین در کاروانسرای گبرآباد بهانه‌ای برای معرفی و تبیین این اثر تاریخی در بوم کاشان بوده است. 

ادهمی بیدگلی گفت: کاروانسرای گبرآباد متعلق به عصر صفوی بوده در 15شهریور 1354 با شماره 1095 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه کاروانسرای گبرآباد پس از متروکه شدن در اوایل دوره پهلوی دچار تخریب و فرسایش شده بود، بیان کرد: با همت اداره حفاظت آثار باستانی کاشان در سال 1354 بازسازی‌هایی در سردر ورودی، پشت بام، سکوها اطراف حیاط، جلوخان و اتاق‌های شاه‌نشین انجام گرفت و با شروع جنگ تحمیلی از این اثر بعنوان پایگاه آموزش بسیج طی هشت سال استفاده شد و پس از آن زندان اسرای عراقی تا سال 1378 بود.

به گفته وی، متأسفانه به جهت کاربری زندان خسارات جبران‌ناپذیری بر بدنه و کالبد درونی فضاها معماری این اثر وارد آورد آمده و پس از ترک نیروهای نظامی بنای کاروانسرا مجددا به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد و طی 10 تا 15 سال گذشته این سازمان طی برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت جذب سرمایه‌گذاری این اثر ملی را به مهدی مزرعتی واگذار کرد. 

بهره‌بردارکاروانسرای تاریخی گبرآباد هم در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات صندوق احیا برای بهره‌برداران بناهای تاریخی، زمینه‌سازی برای حضور پررنگ آنها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است و برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به ظرفیت‌های گردشگری تصمیم گرفتیم تا قبل از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی و فرا رسیدن فصل گلاب گیری در قمصر کاشان جشنواره گل و گلاب و آیین‌های سنتی ‌کاشان و ایران را برگزار کنیم. 

مهدی مزرعتی گفت: 10 غرفه شامل کاشی، گلیم‌بافی، گیوه بافی و دست صنایع دستی در راستای معرفی آئین‌های سنتی و صنایع دستی منطقه کاشان در کاروانسرای گبرآباد در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

وی درباره زمان بهره‌برداری کامل از مجموعه اقامتی گبرآباد نیز بیان کرد: مرمت بنا از اسفندماه آغاز شد و در کمتر از سه ماه حدود 27 درصد از عملیات مرمت مجموعه گبرآباد انجام شده است و طبق برآوردهای و تأییدیه‌ای که از صندوق احیاء دریافت کرده‌ایم پیش‌بینی می‌شود تا هشت ماه دیگر کار مرمت بنا به پایان برسد و نوروز سال آینده با تمام ظرفیت در خدمت گردشگران باشیم. 

بهره‌بردارکاروانسرای تاریخی گبرآباد متذکر شد: ششم خرداد ماه آیین تجلیل از نخبگان کاشان در این مجموعه برگزار می‌شود و همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان هر شب بعد از اذان مغرب تا اذان صبح فضای فرهنگی و معنوی مفرحی برای هم‌میهنان در کاروانسرای تاریخی گبرآباد پیش‌بینی شده است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کاروانسرای گبرآباد در 21 کیلومتری جنوب غربی کاشان و دو کیلومتری شمال شرق قمصر قرار گرفته است و آیین اختتامییه جشنواره بومی محلی گل و گلاب کاروانسرای گبرآباد قمصرکاشان در روزهای 30 و 31اردیبهشت ماه برگزار شد.

گفتنی است، اجرای نمایش‌های آیینی توسط اقوام مختلف کشور مانند ترکمن‌ها، آذری، بجنوردی، گنبد کاووسی، مازندرانی، بوشهری و جُنگ شادیانه همراه با نورافشانی، طنز، اجرای گروه تواشیح «نورالزهرا»، تئا‌تر، نمایش سایه، شعبده‌بازی و مولودی‌خوانی و مسابقه از جمله برنامه‌های آیین اختتامیه بود که مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار گرفت. 

انتهای پیام/ 2406/

http://fna.ir/G3COH5

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 202 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:51

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بیانیه‌ای که عصر امروز پاسداران و کارکنان بسیج سپاه استان اردبیل صادر کردند با اشاره به نشست خفت‌بار فائزه هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی با سرکردگان فرقه ضاله بهائیت آمده است: براساس نظر مراجع این نشست و برخاست کراهت دینی و اعتقادی دارد و جائز نیست یک مسلمان با کافر و نجس نشست و برخاست داشته باشد در حالی که در یک حرمت‌شکنی دیگر از سوی خانواده هاشمی رفسنجانی ما شاهد آن هستیم که دختر این خانواده با سران بهائیت نشست و برخاست کرده است.

سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این بیانیه از قوه قضائیه و مسؤولان امر درخواست کرده که قویاً با این هنجارشکنی و اقدامات ضد دینی و ضد انقلابی برخورد کرده و اجازه ندهند عده‌ای حرمت‌های اعتقادی و ارزشی این ملت را زیر سؤال ببرند.

در این بیانیه با اعلام انزجار از این رفتار فائزه هاشمی که زمینه گستاخی‌ها و برخی بی‌احترامی‌ها را فراهم کرده، از هاشمی رفسنجانی خواسته شده تا جلوی سرکشی فرزندان خود را گرفته و اجازه ندهد بیش از این فرقه‌های ضاله‌ای همچون بهائیت که افکار و اندیشه‌های ضد دینی آنها مشخص است و در آغوش رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، زمینه برخی بی‌حرمتی‌ها را فراهم آورند در حالی که پیش از این نیز چنین حرکت‌هایی در دوران اصلاحات مشاهده شده بود که رئیس جمهور یک کشور با برخی بهائیان نشست‌هایی را داشته‌اند.

انتهای پیام/62001/ط

http://fna.ir/4R5ORU

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 193 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:41

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سامان عبدولی بعد از ظهر دلاور اندیمشکی کشورمان در وزن 59 کیلوگرم با ندای «ایران ایران» تماشاگران در مقابل حریف روسی اگر چه با اخطار به خاک نشست اما فریاد «یا علی مدد» تماشاگران توانست در وقت دوم کشتی از حریف روسی یک خاک و یک امتیاز ارزنده گرفت.

پهلوان لر کشورمان با شعارهای «سامان با تعصب» تماشاگران کشتی سخت خود با حریف روسی را با نتیجه مساوی یک بر یک ادامه داد و در نهایت با نتیجه دو بر یک در این رقابت پیش افتاد و با همین نتیجه کشتی نخست دلاورمردان کشورمان را به پایان برد.

انتهای پیام/76001/ی10

http://fna.ir/536PHU

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 167 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:41

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع تقلید با حضور در دفتر آیت‌الله علوی گرگانی، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور پیش از این دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی دیدار کرده بود.

گفتنی است، دیدار رئیس جمهور بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام/2258/ت10

http://fna.ir/890V64

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 191 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:41

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که با توجه به سه خرداد و تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در این مکان برگزار می‌شد اظهار کرد: علم، اخلاق و عدالت سه محوری هستند که در قرآن به آن‌ها تأکید شده است و باید برای ایجاد هویت در جامعه آن‌ها را ایجاد و گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: عدالت در همه اقسام باید در جامعه وجود داشته باشد و جامعه امام عصر (ع)، جامعه‌ای عظیم است که شاخصه علم از برجسته‌ترین ویژگی‌ها آن است.

امام‌ جمعه نیشابور افزود: اگر همه هزینه‌های جنگ و کشتار در جهان به سمت علم حرکت کند مشکلات بسیار زیادی حل می‌شود.

مقری مؤذن با اشاره به وعده‌های الهی و تحقق آن بیان کرد: مردم باید زمینه وعده‌های الهی را محقق کنند و اگر قرار است امام زمان (عج) ظهور کنند باید مردم 50 درصد کار را انجام دهند.

وی افزود: از مسؤولان سؤال دارم که چقدر سبک مدیریت‌شان به سمت درست و اسلامی سوق پیدا کرده است و کدام تصمیماتشان بر اساس اولویت دادن به اولویت‌های اسلام است؟

امام‌ جمعه نیشابور توضیح داد: مسؤولان، از مسؤولیت و وظایف شما سؤال خواهد شد و باید پاسخ‌گو باشید، چقدر دغدغه بصیرت، اخلاق، آگاهی، تقویت ارتباط مردم با خدا و حجاب را در برنامه‌های خود گنجانده‌اید؟

وی با اشاره به رفتار توجیه‌گرانه مسؤولان، تأکید کرد: شما بلدید برای هر کارتان خود را مجاب کنید، اما آیا این دلایل خدا را نیز راضی خواهد کرد؟

خطیب جمعه شهرستان نیشابور در خطبه دوم این هفته شهرستان با اشاره به بحث‌های لغو کنسرت و گسترش آن به شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: چون این قضیه به شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیون‌ها خارجی رفته است باید درباره آن صحبت شود.

مقری مؤذن ادامه داد: من طبق روایات و احادیث صحبت می‌کنم و طبق همین روایات برخی کارها بی‌خودی هستند و دین خدا را به حاشیه می‌کشد و خداوند برای آن‌ها عذابی دردناک وعده داده است.

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) نیز اهل غنا و آواز را وعده جهنم داده است و بابیان این احادیث و شنیدن آن توسط شما حجت بر همگان تمام است.

وی گفت: امام صادق (ع) نیز خانه‌ای را که در آن لهو و لعب باشد را ناامن دانسته است و دعای آن خانه را غیر مستجاب مطرح کرده است و در روایتی دیگر آمده است که هر کس گوشش به غنا آلوده شود، دیگر لایق شنیدن صدای آسمانی نیست و صداهای خوب قیامت را نخواهد شنید.

مقری مؤذن ادامه داد: روز شخصی نزد پیامبر (ص) آمد و خواست که به او اجازه دهد تا با ساز خود آهنگ غیر مطربی بخواند و پیامبر(ص) او را از این کار به‌شدت نهی کرد.

وی با اشاره به تعداد بسیار زیاد احادیث در باب موسیقی گفت: در آوازخوانی سه مسأله وجود دارد که باید به آن توجه شود؛ بحث اول حکم فقهی است که مراجع تقلید صادر می‌کنند و فقط حکم شرع است، نکته دوم اخلاق و تربیت است که نباید با مقوله حکم شرعی مخلوط شود.

وی، نکته سوم را مقایسه این دو دانست و تأکید کرد: اگر چیزی از نظر احکام حلال باشد و از نظر اخلاق نیز هیچ تأثیری نداشته باشد، آیا نباید برای انجام آن کار در قیامت جواب بدهیم؟

امام‌جمعه نیشابور گفت: این صحبت‌هایی که امروز کردم نه نظر سیاسی است و نه نظر شخصی، آن چیزی که لازم بود را گفتم و مردم باید تصمیم نهایی را بگیرند.

حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم چه بکنید و چه نکنید، هر اتفاقی که برای این مملکت و انقلاب بیفتد در بی‌خبری مردم است.

امام‌جمعه نیشابور گفت: در کنسرتی که دو سال پیش در نیشابور لغو شد، خانمی آمده بود و طلب پول آرایشش را می‌کرد، آیا این‌ها برای شنیدن فقط موسیقی می‌آیند؟

وی ضمن بیان صحبت‌های وزیر ارشاد مبنی برنامه نگاری با رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل کنسرت‌ها اظهار کرد: برخی سینه خود را چاک می‌دهند و می‌گویند مردم از حقوق شهروندی محروم شده‌اند آیا بر اساس احادیث موسیقی حقوق شهروندی است؟

مقری مؤذن تصریح کرد: یک نفر برود با سران بهایی دیدار کند و باز همان عده سینه‌چاک دهند که بهاییان دارای حقوق شهروندی هستند.

امام‌ جمعه نیشابور با اشاره به سخنرانی یکی از مسؤولان عالی‌رتبه کشور در رابطه با نماینده زن اصفهان که آرای او باطل‌ شده است، بیان کرد: اینکه این مسؤول می‌گوید برخی امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست و در ادامه نظر دولت نسبت به این فرد را اعلام مطرح می‌کند که نباید چیزی در کشور به رویه تبدیل شود.

وی تأکید کرد: به این مسؤول یادآور می‌شویم که دولت فقط اجرا کننده انتخابات است و حق ندارد درباره صحت انتخابات اظهارنظر کند، چرا دولت می‌خواهد به پرو پای شورای نگهبان بپیچد و قصدش از انجام این کار چیست؟

خطیب جمعه نیشابور گفت: کسانی که حاضر نشدند یک جمله درباره فتنه 88 سخن بگویند امروز حامی کاندیدای زنی شده‌اند که آرای او باطل‌ شده است.

مقری مؤذن با اشاره به همایش استانداران در مشهد مقدس اظهار کرد: اینکه استانداران در هتلی بسیار گران‌قیمت در مشهد جمع می‌شوند که هزینه اقامت در آن بیش از شبی ده میلیون ریال است و هدفشان بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی است بسیار جالب است و ما را باید به فکر فرو ببرد.

وی افزود: مگر می‌شود با چنین هزینه‌های زیادی به فکر اقتصاد مقاومتی هم بود، بعد مطرح می‌کنند که با ما نصف قیمت حساب کرده‌اند، ما فرض می‌کنیم که مجانی حساب‌شده است، ما که میدانیم این مجانی حساب کردن‌ها نتیجه‌اش چیست و چه خواهد شد.

انتهای پیام/3268/ذ40

http://fna.ir/5GZQZ9

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 171 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:23

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام محمدامین نقدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی مورد هجمه سنگین دشمنان بود.

وی به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: در جنگ تحمیلی به برکت ایثار، شهامت و شجاعت رزمندگان اسلام به پیروزی رسیدیم.

امام جمعه موقت تالش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، تصریح کرد: اگر قدرت‌های دیگر بخواهند به کشور ما تعدی کنند با مشت آهنین ملت ایران مواجه می‌شوند.

نقدی، آمریکا را دشمن قسم خورده ملت ایران خواند و بیان کرد: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» شعار همیشگی ملت ایران است.

وی به عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) در دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: امنیت ایران اسلامی حاصل تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است و با قدرت از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت تالش با اشاره به تلاش گروهک‌های تروریستی برای ورود به کشور، خاطرنشان کرد: تلاش مذکور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شده و تاکنون توانستند ترورهای مختلفی را شناسایی کنند.

نقدی بر پایداری انقلاب و حفظ وحدت در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: رژیم صدام در جنگ تحمیلی با کمک کشورهای استکباری به ایران اسلامی حمله کرد اما رزمندگان ما با عملیات‌های مختلف به‌ویژه عملیات بیت‌المقدس توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان و حافظان قرآن تمام مشکل کشورهای اسلامی و منطقه را نتیجه وابستگی و خیانت برخی از دولت‌های اسلامی دانستند، اظهار کرد: نفوذ آمریکا نتیجه وا بستگی به این کشور است.

امام جمعه موقت تالش، اختلاف‌افکنی بین کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن را نتیجه نفوذ آمریکا عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری مسلمانان را به وحدت و دوری از اختلاف‌ها دعوت کردند.

نقدی با اشاره به محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از طرف آمریکا، بیان کرد: اعمال تحریم‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است.

وی بر دل‌خوش نکردن به برجام تأکید کرد و گفت: معلوم نیست که دولت جدید آمریکا به برجام عمل کنند ضمن اینکه دولت کنونی نیز به تعهدات خود عمل نکرده است.

امام جمعه موقت تالش، اقتصاد مقاومتی را راهکار تمام مشکلات اقتصادی در کشور خواند و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به عمل شود و دیگر موقع شعار دادن نیست.

انتهای پیام/84001/ذ30

http://fna.ir/W5EWB5

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 165 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:23

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، آیت‌الله عباس رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به سالروز تشکیل وزارت اطلاعات اظهارکرد: بسیاری از خطرهای که امروز در داخل و خارج، کشور ما تهدید می‌کند توسط سربازان گمنان امام زمان(عج) دفع می‌شود بدون اینکه مردم جامعه ما متوجه شوند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی متعددی قصد تجاوز و تعرض به مرزهای کشور ما دارند ولی قبل از هرگونه تعرض و انفجار و خرابکاری توسط وزارت اطلاعات و با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی متلاشی و دفع  می‌شوند.

امام‌جمعه خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه امروز امنیت خوبی در تمام کشور در داخل شهرهای ما برقرار است، گفت: بیشتر پرونده‌های مفاسد اقتصادی، سازمان‌یافته علیه نظام به همت سربازان گمنان امام کشف و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز سربازان گمنان امام زمان نقش مهمی در برقراری امنیت اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی در جامعه دارند؛ امنیت امروز کشور مرهون زحمات و تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است که باید همه ما شکرگزار و قدردان این امنیت باشیم.

آیت‌الله رحیمی با تاکید براینکه نقش سربازان گمنام امام زمان در شهرستان خمینی‌شهر مخصوصا در ایام محرم خیلی اثرگذار و پررنگ است، عنوان داشت: بخشی عمده‌ای از آرامش و امنیتی که در ایام محرم و عزدارای شاهد آن هستیم مرهون زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه روز سوم خرداد سالروز حماسه و مقاومت کشور ماست، بیان کرد: با مقاومت می‌توانیم بدترین دشمنان را از کشور طرد کنیم، باید در مقابل دشمنان امروز با همان روحیه دوران دفاع مقدس برخورد کنیم چراکه امروز با لبخند به دشمن، دشمنان در منازل ما رخنه خواهند کرد و ما نباید با لبخند با دشمنانمان برخورد کنیم.

امام‌جمعه خمینی‌شهر تاکید کرد: در برگزاری جشن عید نیمه شعبان نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که موجب ناراحتی حضرت بقیه‌الله شویم، بعضی از جشن‌هایی که به مناسبت نیمه شعبان برگزار می‌شود موجب رضایت امام زمان(عج) نیست.

وی با تاکید براینکه ما شیعه هستیم و جشن‌های ما باید طبق اصول موازین شرعی و مذهب شیعه باشد، متذکر شد: جشن‌های ما باید اسلامی باشد و هیچ معنی ندارد آهنگ‌های مغایر با شرع مقدس در جشن‌های نیمه شعبان اجرا و برگزار شود.

آیت‌الله رحیمی با تاکید براینکه بخش‌های از آهنگ‌های پخش می‌شود حرام مسلم است، اضافه کرد: به صرف دادن مجوز وزرات ارشاد حرام بودن آهنگ رفع نمی‌شود، نباید به اسم برگزاری جشن گناه انجام شود. بعضی از جشن‌ها برگزار می‌شود که مورد رضایت حضرت بقیه‌الله الاعظم نیست، باید در مراسمات و جشن‌ها از طرق مختلف جوانان با شخصیت امام زمان(عج) آشنا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به معنای واقعی شخصیت امام زمان(عج) را به جوانان و جامعه معرفی نکردیم، نباید ولادت امام زمان(عج) را با شب چهارشنبه آخر سال اشتباه بگیریم.

امام‌جمعه خمینی‌شهر از همه مردم خواست تا در نظافت و پاکیزگی شهر در شب و روز نیمه شعبان تلاش کنند و تاکید کرد: برگزاری جشن و توزیع نذری در خیابان‌ها و معابر عمومی نباید موجب آزار و اذیت کارگران زحمت‌کش شهرداری شود، آزار دیگران به خصوص کارگران شهرداری موجب ناراحتی امام زمان(عج) می‌شود.

انتهای پیام/63060/

http://fna.ir/W5EWB3

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 187 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:23

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار داشت: انفاق اصلی مهم در دین مبین اسلام است و جامعه نیاز به گسترش فرهنگ بخشش برای عبور از مشکلات اقتصادی دارد.

وی افزود: نباید انتظار داشته باشیم که تنها دولت به نیازمندان کمک کند بلکه مشارکت بخش مردمی در مهار گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی جامعه و ریشه‌کن کردن فقر اهیمت زیادی دارد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس خاطر نشان کرد: اگر در جامعه نابرابری اجتماعی و فاصله میان فقیر و غنی وجود دارد، باید هر یک از مردم با احساس وظیفه نسبت به این موضوع، در انفاق به یکدیگر همت کنند تا بتوانیم بار زندگی را از دوش یکدیگر سبک کنیم.

قتالی با بیان این‌که انفاق در جامعه باعث برکت می‌شود، عنوان کرد: انفاق نیازمند به فرهنگ‌سازی است و باید از هم اکنون فرهنگ انفاق را به فرزندان‌مان بیاموزیم و آنها را با تاثیرات بخشش در جامعه و ارزش‌های آن در دین‌مان آشنا کنیم.

وی بیان کرد: باید برای گشترش فرهنگ انفاق در جامعه، دردها و مشکلات جامعه را دید و آنها را مشکلات خودمان بدانیم تا انفاق کردن برای ما راحت‌تر باشد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس از تلاش‌های نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها برای ایجاد امنیت واقتدار پایدار در کشور تقدیر کرد.

انتهای پیام/3264/چ

http://fna.ir/PZH3IH

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 178 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:22

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چالوس با اشاره به ‌روز سربازان گمنام ضمن تجلیل از مجاهدت‌های آنان اظهار کرد: امروز امنیت، عزت و استقلال کشور ما مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و اقدامات خالصانه، صادقانه، به‌موقع و به‌جای این سربازان مظلوم و بی‌نشان و مجاهدت‌های خاموش و بی سر و صدای آنها است.

وی تصریح کرد: امروز که مهم‌ترین و سخت‌ترین جنگ‌ها در دنیا جنگ اطلاعاتی است اقدامات اطلاعاتی این مجاهدان فداکار تعجب سرویس‌عای اطلاعاتی قدرت‌های استکباری را برانگیخته است.

* خوش‌اخلاقی، ورع و تقوی از ویژگی‌های منتظران ظهور

امام جمعه چالوس با اشاره به مهم‌ترین مناسبت هفته یعنی روز نیمه شعبان و میلاد خجسته امام زمان (عج) خاطر‌نشان کرد: ایشان شخصیتی است که همه جهانیان، انسان‌ها، محرومان و عدالت‌خواهان و انسان‌های خسته از ظلم و ستم بیدادگران در انتظار فرج آن‌حضرت بوده و هر کسی به‌زبانی و به‌نوعی سخن از ایشان گفته و آن‌را وعده الهی می‌دانند.

وی با اشاره به آیه‌ای در قرآن کریم مبنی بر «خداوند زمین مرده را زنده خواهد کرد»، افزود: این آیه بدان معنا است که خداوند به‌وجود آن‌حضرت و با برقراری حکومت حق و عدل زمین را زنده خواهد کرد زیرا زمینی که ظالمان و جنایت‌کاران عالم بر آن حکومت کنند آن جهان و زمین مرده است.

راشدی‌نوری با تأکید بر اینکه هر کدام از ما که بخواهیم از یاران آن‌حضرت محسوب شویم باید منتظر او بمانیم، یادآور شد: این انتظار شرایطی دارد که در حدیثی از امام صادق(ع) به مواردی از آنها مانند اهل ورع، احتیاط و تقوی بودن، منصف بودن به اخلاق نیکو، نیکخویی و خیراندیشی، داشتن آمادگی از نظر فکری، اعتقادی، اخلاقی، رفتاری و معرفتی اشاره شد تا بتواند در زمره اصحاب امام زمان(عج) قرار گیرد.

* فتح خرمشهر؛ فتح ارزش‌های اسلامی

وی در ادامه با اشاره به سوم خرداد و حماسه تاریخی فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی اظهار کرد: سوم خرداد روزی‌ است که فاتحان و حماسه‌آفرینان آن رویای دشمنان اسلام را نقش‌برآب کردند و اندیشه تسلط بر ایران اسلامی برای همیشه باطل شد.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه در حماسه سوم خرداد دنیا به ایمان و شجاعت، عشق و ایثار و عزم راسخ رزمندگان اسلام آفرین گفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این پیروزی لرزه بر اندام استکبار انداخت و آنا‌ن‌را از پیروزی در جنگ ناامید ساخت، بنابراین امریکا و سایر دشمنان حساب کار خود را کردند و از آن زمان به‌جای حمله به‌کشور موضع دفاعی گرفتند و تمام تلاش آنها این بود که از سقوط صدام جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با فتح خرمشهر و خلق حماسه سوم خرداد امام خمینی (ره) در پیام خود فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست؛ بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است و خرمشهر را خدا آزاد کرد و این‌روز به‌عنوان حماسه جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد».

* تحریم اقتصادی بزرگ‌ترین خدمت امریکا به ملت ایران

راشدی‌نوری با یادآوری اینکه روز اول خرداد روز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط امریکا در سال 59 است، گفت: امریکا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به‌بهانه تصرف لانه جاسوسی خود توسط دانشجویان پیرو خط امام تحریم، فشار و محاصره اقتصادی را با هدف تسلیم و شکست نظام جمهوری اسلامی شروع کرد.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) با دوراندیشی و ضمیر روشن خود از این محاصره اقتصادی به‌عنوان بزرگ‌ترین خدمت امریکا در حق ملت ایران یاد کرد، افزود: امام راحل این توطئه را عاملی برای پیشرفت، توسعه و استقلال اقتصادی در کشور دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز از امریکا به‌عنوان دشمنی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به‌دنبال تسلیم ملت ایران بود یاد می‌کند.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه امریکا در قضیه برجام که پس از دوسال مذاکره و توافق با تکرار حرف‌های گذشته و وضع تحریم‌های جدید و ممانعت دیگران از لغو تحریم‌ها از جمله دلایلی‌ است که نشان می‌دهد که امریکا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به‌‌دنبال تسلیم ملت ایران بود، تأکید کرد: تنها راه مقابله با زورگویی‌ها، تحریم‌ها و فشارهای امریکا بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و تکیه به‌درون و ظرفیت‌های داخل کشور است.

* ارحجیت حقوق کارگران بر حقوق چند ده میلیونی برخی از افراد

این مسؤول اقتصاد مقاومتی را مقاوم‌سازی اقتصادی از درون کشور، توجه به‌تولید داخلی و استفاده از واردات در حد ضرورت برای رفع نیاز تولید دانست و افزود: استفاده از تکنیک و ابزار پیشرفته دنیا برای تقویت و توانمندسازی تولید داخل و اقتصاد کشور صحیح و عاقلانه است.

راشدی‌نوری متذکر شد: باید به‌سرمایه و نیروی داخل، توان و ظرفیت جوانان، دانشمندان، نخبگان و کارگران خودمان اعتماد کرده و به آنان امکانات و بها بدهیم و به‌جای حقوق چند ده میلیونی به‌برخی‌ها حقوق و مزایا کارگران، کارآفرینان و تلاش‌گران عرصه تولید را بالا ببریم.

* پرهیز از ریخت و پاش‌ها و تشریفات اضافه

وی با اشاره به حرکات خوبی که در ماه‌های خیر در مورد مسأله اقتصاد مقاومتی در حال انجام است، اشاره کرد و ادامه داد: اگر تنها به‌شعار و تشکیل جلسات اکتفا نشود و اگر ریخت و پاش‌ها و تشریفات کم شده و به‌فرموده مقام معظم رهبری اقدام و عمل شود می‌توان امیدوار بود که از فشارهای اقتصادی خارج شده و آن‌چنان مقاوم شویم که سخت‌ترین تحریم‌های دشمن نیز آسیبی به‌کشور و ملت ما نرساند.

* نداشتن ظرفیت دفن اموات در آرامستان یوسف‌رضا

امام جمعه چالوس با انتقاد از مشکل عدم ظرفیت دفن اموات چالوسی در گورستان یوسف‌رضای این شهرستان اظهار کرد: مسأله مهم و حیاتی شهر چالوس نبود ظرفیت دفن اموات در آرامستان یوسف‌رضا است که با وجود اینکه از سال‌ها قبل حرف‌هایی زده و شعارهایی داده شد اما در میانه راه رها شد و جدی گرفته نشد در حالی‌که رفع این مشکل از ضروری‌ترین نیازهای شهر چالوس محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه هیچ فرد، خانواده و طایفه‌ای از شهر چالوس را گریزی از موضوع مرگ و محلی برای دفن اموات نیست، تصریح کرد: اگر کسی از دنیا برود نمی‌توان گفت که حال مدتی باقی بماند یا نگهش بداریم تا بعدها جایی برای آن پیدا کنیم و دفنش کنیم چرا که بر اساس دستورات شرعی نیز در دفن میت باید تعجیل شود.

راشدی‌نوری با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت گورستان یوسف‌رضای چالوس پر شده است و دیگر امکان دفن اموات در آن وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه از نظر بهداشتی و اجتماعی نیز این مسأله مشکلاتی را دارد، بنابراین اگر امروز اقدام جدی برای برون‌رفت از آن انجام نشود فردا برای این قضیه دیر است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مردم، نهادهای اجتماعی، روحانیان، مبلغان دینی، دلسوزان و آگاهان جامعه باید مصرانه از مسؤولان شهرستان مانند فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر چالوس بخواهند که سریعا اقدام کرده و چاره‌ای بیاندیشند، گفت: اگرچه اقداماتی در این‌باره از سوی شورای اسلامی شهر این دوره چالوس در حال انجام گرفتن است، اما موانعی در این زمینه وجود دارد و کسی منکر این نیست که ایجاد کردن مانع کاری ندارد؛ اما باید با ارائه راه حل درست و منطقی و با همکاری هم حق مردم را رعایت کرد و هم بهترین راه انتخاب شده و بر مبنای آن عمل شود.

انتهای پیام/86028/

http://fna.ir/PZH3IL

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 182 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:22

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج به فضیلت‌های ماه شعبان و رمضان اشاره کرد و با عنوان این مطلب که ماه شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان است، اظهار داشت: براساس احادیث رسول اکرم(ص)، ماه رمضان ماه صبر و شکیبایی است و هر کس در ماه رمضان این دو خصیصه را رعایت کند، به بهشت وارد می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با یادآوری نعمت امنیت و لازمه آن برای زندگی انسان‌ها، گفت: امنیت یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که بدون آن زندگی امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و نقش آنان در ایجاد امنیت و آرامش برای زندگی مردم، گفت: لقب سربازان گمنام به حق شایسته نیروهای وزارت اطلاعات است چرا که با مجاهدت‌های خاموش به صورت شبانه‌روز در زمینه تامین امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کنند.

راستی اضافه کرد: کاری که سربازان وزارت اطلاعات بدون توقع و چشمداشت در راستای امنیت انجام می‌دهند شایسته تقدیر است و ما باید از این همه تلاش آنان قدردانی نماییم.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: اقدامات ماموران اطلاعات منجر به خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و عوامل ضدانقلاب و نیز جلوگیری از ایجاد بحران‌های اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به بحران‌ کشورهای همسایه و از جمله سوریه و عراق، اهمیت نعمت امنیت برای ما مسجل می‌شود و این حاصل تلاش‌هایی است که سربازان گمنام انجام می‌دهند.

راستی امنیت را شرط و لازمه زندگی انسان‌ها دانست و گفت: در سایه امنیت است که انسان‌ها به اتحاد می‌رسند و منافع مردم و ملی محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج به تلاش‌های استکباری صهیونیستی دشمنان در زمینه اسلام‌هراسی اشاره کرد و گفت: آنان برای اینکه منافع مسلمانان را به غارت ببرند و کرامت مسلمانان را از بین ببرند، پروژه اسلام‌هراسی را در دنیا به راه ‌انداخته‌اند.

امام جمعه موقت سنندج افزود: دشمنان به دنبال آن هستند تا اسلام را در قالب اعمال جنایتکارانه داعش به دنیا نشان دهند تا از گرایش مردم در امریکا و اروپا به اسلام جلوگیری نمایند.

راستی همچنین اسرائیل غاصب و یهود را سرسخت‌ترین دشمن مسلمانان عنوان کرد و گفت: آنان برای لطمه‌زدن به اسلام از هیچ توطئه‌ای دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: خداوند وعده کرده است که اسلام بر جهان حکومت خواهد کرد و اسلام باید به دست صالحین بیافتد، یعنی کسانی که ایمان به خداوند دارند و عمل صالح انجام می‌دهند.

انتهای پیام/79001

http://fna.ir/PTC4OX

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 191 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:22

یاسیمن داداش‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار کرد: موزه شهدا آمل در جوار بقعه میر قوام‌الدین مرعشی قرار دارد و دارای 781 متر مربع مساحت است.

وی افزود: موزه شهدا آمل از مصوبات دور نخست سفر هیأت دولت به مازندران در 22 بهمن سال 1386 بوده که به‌مناسبت دهه فجر بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای پاسداشت حرمت خون شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بنا نهاده شد.

مسؤول موزه شهدای آمل تصریح کرد: این موزه در بنای تاریخی مقبره میر بزرگ موسس سلسله شیعی مذهب مرعشیه بوده و مربوط به دوره صفویه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه این بنا به همراه گالری‌های مجزا از یکدیگر به موزه شهدا اختصاص داده شد، بیان کرد: در این مکان آثار و یادگاری‌های ماندگار 113 شهید آمل که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شهادت رسیدند به نمایش گذاشته شد.

داداش‌پور با اعلام اینکه از نقاط قابل توجه موزه، گالری شهدای ششم بهمن سال 1360 و حماسه اسلامی مردم آمل است، افزود: این گالری شامل یادمان 40 شهید این رویداد بزرگ و ماندگار است.

وی با تأکید بر اینکه جزییات حماسه اسلامی سال 1360 آمل در قالب ماکت شهری با عنوان واقعه ششم بهمن در این گالری به نمایش درآمده است، اظهار کرد: این موزه محصول مشارکت دو اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است که با راه‌اندازی آن هدف احساس فرهنگ ایثار و شهادت در استان دنبال می‌شود.

مسؤول موزه شهدای آمل گفت: علاقه‌مندان به بازدید از موزه می‌توانند همه روزه از این بنای تاریخی، مذهبی و حماسی دیدن کنند و از آثار ماندگار و ارزشمند آن بهره ببرند.

انتهای پیام/86012/ن

http://fna.ir/YZMHJ2

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 181 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:21

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فراهم اختری پیش از ظهر امروز در نشست منتخبان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دوره دهم اظهار کرد: انتظار ما از منتخبان مجلس دهم این است که با اولویت اول و فوری نسبت به پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این حرکت نوعی امیدواری در مردم ایجاد کرده و اگر پیگیری نشده و به تصویب نرسد، ناامیدی و سرخوردگی را می‌توان به عینه مشاهده کرد که قطعاً نوعی نگاه بدبینانه به مسؤولان نیز ایجاد می‌شود.

نماینده مردم بیله‌سوار در شورای استان اردبیل گفت: شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد به دلیل قابلیت کشاورزی، داشتن گمرک فعال و فرودگاه بستر لازم تصویب منطقه آزاد را دارد و هیچ مشکل و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

اختری با بیان اینکه دومین پروژه مهم در شهرستان بیله‌سوار که نیاز به اعتبار ملی دارد، پروژه راه آق‌داش به اینجیرلوست، افزود: قطعاً با اختصاص اعتبارات استانی نمی‌توان در این زمینه موفق عمل کرد بلکه آنچه مهم به نظر می‌رسد بحث تخصیص اعتبارات ملی است تا اجرایی شدن این دو پروژه استان اردبیل را به نقطه تحول‌آفرینی برساند.

* توریسم عشایری نباید نادیده گرفته شود

نایب رئیس شورای استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: سرعین در کنار آب‌های گرم و موهبت طبیعی دارای جامعه توانمند عشایری است که در دامنه‌های سبلان در فصل کوچ بهاره ساکن می‌شوند.

ناصر احمدی ضرورت احیای منطقه ویژه گردشگری سرعین با توجه به قابلیت‌های گردشگری مناطق عشایری را یادآور شد و تصریح کرد: انتظار می‌رود مجلس دهم که نمایندگان توانمند و قوی دارد در پیگیری این برنامه‌ها و خواسته‌های به حق مردم بتواند کارنامه قابل قبولی را ارائه کند.

در این نشست تعدادی از اعضای شورای استان اردبیل به بیان مشکلات، نارسایی‌ها و مطالبات مردمی از حوزه‌های شهرستانی و انتخابیه خود پرداخته و آنها را با منتخبان مردم در میان گذاشتند.

انتهای پیام/62001/ت

http://fna.ir/LNEWV3

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 180 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:21

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار داشت: ورود یک حلقه مار به منزل مسکونی در مرکز شهر سمنان، آتش‌نشانان را وارد عمل کرد تا این میهمان ناخوانده‌ را که میزبان را به وحشت انداخته بود، به محل زندگی‌اش برگردانند.

سعید اسماعیل‌پور گفت: وجود یک حلقه مار در منزل مسکونی در بلوار 17 شهریور سمنان، امروز آتش‌نشانان را راهی مأموریت کرد.

وی افزود: در ساعت 9 و 34 دقیقه پیش از ظهر امروز ساکنان وحشت‌زده یک واحد مسکونی در بلوار 17 شهریور سمنان، از وجود یک حلقه مار در خانه خود خبر دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: سه نفر از آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک این سازمان به محل گزارش داده شده در بلوار 17 شهریور- جنب رستوران بهشت رفته و مار مزاحم را گرفتند.

اسماعیل‌پور بیان کرد: آتش‌نشانان، مار را در بیرون از شهر رهاسازی کردند تا به محل زندگی اصلی خود بازگردد.

انتهای پیام/74028/ذ10

http://fna.ir/2F433A

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 165 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:21

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز نخستین جشنواره بازی‌های فکری همزمان با اعیاد شعبانیه در سمنان با بازی‌های تمرینی و آموزشی آغاز شده و مسابقات این جشنواره قرار است در سه بازی اتللو، ابلون و پنتاگو در پارک آبشار شهر اخلاق برگزار شود.

نخستین جشنواره بازی‌های فکری در سمنان محدودیت سنی ندارد و در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگ‌سال برگزار می‌شود؛ مسابقات نهایی در روز نیمه شعبان و از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت 22 شب ادامه می‌یابد.

به نفرات اول تا سوم هر بخش از نخستین جشنواره بازی‌های فکری در سمنان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

نخستین جشنواره بازی‌های فکری در سمنان از 27 اردیبهشت‌ماه در پارک آبشار آغاز شده و شهروندان با روش‌های انجام این بازی‌ها آشنا می‌شوند.

نخستین جشنواره بازی‌های فکری به همت خانه علم و زندگی اوج برگزار شده که زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/74028/ع

http://fna.ir/4L0PYE

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 183 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:14

به گزارش خبرگزاری فارس از قائم‌شهر، صبح امروز پیکر پاک مادر شهیدان موسوی با حضور پرشور مسؤولان و مردم در آرامگاه ابدیش جای گرفت.

بار دیگر مردم فهیم قائم‌شهر آمدند تا پیکر مادری را بدرقه کنند که در دامان مبارکش دو شهید والامقام برای دفاع از انقلاب، ایران و ایرانی پرورانده بود.

گویا آسمان هم از پرکشیدن روح این مادر گرانقدر به عرش خوشحال بود و از وصال مادر و فرزندان اشک شوق می‌بارید.

آیت‌الله علی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه مادران شهید، نشانه بارز صبر، استواری و مقاومت هستند، گفت: در جامعه فعلی همه مادران باید این گونه باشند و حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب (س) را الگوی خویش قرار دهند.

وی افزود: مادران و پدران شهید، نقش مهمی در تربیت فرزندان صالح دارند و این کار پسندیده آنها در نزد خداوند بی‌اجر و مزد نمی‌ماند.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر گفت: قائم‌شهر به برکت حضور این مادران و همسران شهید افتخار می‌کند و بر ماست که ادامه دهنده راه فرزندان شهیدشأن باشیم.

مهدی محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه این مادران شهید به‌واسطه تربیت فرزندانی صالح به گردن ما حق دارند، اظهار کرد: وظیفه هر ایرانی است که در تکریم و تشییع این عزیزان شرکت کند.

فرماندار قائم‌شهر افزود: مرحومه حاجیه خانم روحیه شکری واحد مادر شهیدان سیدمحمد و سیدعلیرضا موسوی است که دیروز از بین ما پر کشید و به دیار باقی شتافت.

وی تصریح کرد: روزی این عزیزان جانشان را در طبق اخلاص نهادند و از کیان و انقلاب ما در مقابل دشمن تا دندان مسلح دفاع کردند و امروز وظیفه ما است که دعاگوی این همه ایثار و گذشت باشیم.

به گزارش فارس، شهید سیدمحمد موسوی متولد 1346 در تاریخ دهم اسفند ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه به شهادت رسید.

برادر دیگر ایشان، سیدعلیرضا موسوی متولد 1345 در تاریخ بیست‌وپنجم اسفند ماه 1366 در عملیات والفجر 10 در منطقه حلبچه شهد شهادت را نوشید.

انتهای پیام/86017/چ

http://fna.ir/ENA3TB

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 165 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:14

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، نخستین یادواره 6 شهید گمنام و مدافع حرم شهرستان اسفراین به همت ناحیه مقاومت بسیج  پیش از ظهر امروز در محل حسینیه شهدای گمنام پارک قائم با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسفراین در این مراسم با تجلیل از عظمت شهدای دفاع مقدس، بر تداوم برگزاری این‌گونه برنامه‌ها با هدف آشنایی هر چه بیشتر جوانان با آرمان‌های شهیدان و گرامیداشت یاد شهدا تاکید کرد و گفت: خون شهدا بود که عامل پیروزی در جنگ و عظمت و سربلندی ایران اسلامی شد و هر یک از ما باید قدردان شهدا باشیم.

مهدی الهی‌راد بیان داشت: جوانان ما نیز باید با الگوگیری از شهدا افکار و اهداف آنان را سرمشق خود برای پیشرفت معنوی قرار دهند.

وی همچنین از همکاری همه‌جانبه مدیران ادارات و نهادها و بسیجیان در برگزاری نخستین یادواره شهدای گمنام و مدافع حرم قدردانی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسفراین با یادآوری اینکه این انقلاب به‌سادگی به دست نیامده است گفت: برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی نباید از هیچ کوششی دریغ بورزیم.

در ادامه این مراسم اسماعیل زمانی از یادگاران دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا از هر آنچه که داشتند به خاطر آرامش ما از دست دادند و باید قدردان آنها باشیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم امنیتمان پایدار و پرچم کشورمان همواره در سراسر گیتی به اهتزاز درآید و پیشرفت کشور را شاهد باشیم و جوانان ما نیز در امنیت و سلامت به نسل‌های بعدی جامعه حیات بدهند ‌باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و راه و روش، منش و مرامشان را از یاد نبریم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدای مدافع حرم مؤمن و ولایتمدار واقعی بودند که به ندای ولی امر مسلمین لبیک گفتند و در راه حراست و حفاظت از حرم حضرت زینب(س)، شربت شهادت را نوشیدند.

اجرای مدیحه‌سرایی و قرائت دکلمه از دیگر برنامه‌های نخستین یادواره 6 شهید گمنام و مدافع حرم شهرستان اسفراین بود که در پایان با اهدا لوح یادبودی از خانواده شهید محمدابراهیم توفیقیان از شهدای مدافع حرم این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/63002/ط30

http://fna.ir/B94IAD

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 168 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:14

علی خوشرفتار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به واسطه موفقیت بسیار ارزنده‌ای که با کسب مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های سال 2015 قهرمانی آسیا به دست آورد، یکی از تیم‌های آسیایی حاضر در بازی‌های پاراالمپیک 2016 به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به دلیل مشکلاتی که در بازی‌‌های پاراالمپیک 2008 پکن به وجود آمد از آن زمان به مدت پنج سال از حضور در میادین رسمی این رشته پرافتخار و موفق محروم شد و به همین خاطر بازی‌های پاراالمپیک 2012 لندن را از دست داد.

مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم تصریح کرد: بر همین اساس بسکتبالیست‌های توانمند کشورمان قصد دارند با تمام توان در مسابقات بسکتبال با ویچلر بازی‌های پاراالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل توانمندی ایران در این رشته را به نمایش بگذارند و غیبت دوره قبل را جبران کنند.

وی یاد آور شد: کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان با دعوت از 21 بازیکن به اردوی تیم اعزامی به پاراالمپیک دور جدید تمرینات تیم ملی را برای حضور پرقدرت در مسابقات بسکتبال با ویلچر ریو برنامه‌‌ریزی کرده است و یک نماینده از قم نیز در این اردو حضور دارد.

خوشرفتار با اشاره به دعوت ملی‌پوش ایثار قم برای اعزام به پاراالمپیک 2016 برزیل بیان کرد: محمد محمدنژاد با تجربه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و همچنین بازی‌های پاراآسیایی جوانان اکنون نماینده باشگاه ایثار قم در ترکیب تیم ملی کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: محمدنژاد در تیم بسکتبال با ویلچر باشگاه ایثار قم یکی از مهره‌های موثر و کلیدی به شمار می‌رود و در سال 1394 یکی از ارکان موفقیت تیم ایثار قم در کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور و به دست آوردن مجوز صعود به لیگ دسته اول ایران بود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم افزود: تیم ملی بسکتبال با ویلچر که اردوهای آماده‌سازی خود برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو را آغاز کرده، سومین مرحله تمرینات خود در حالی آغاز می‌کند که سرمربی تیم ایثار قم یعنی عباس خاکی نیز در کادر فنی این تیم حضور دارد.

وی یاد آور شد: سومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان از سوم خرداد ماه به میزبانی سالن مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران آغاز می‌شود و ملی‌پوشان در حالی تا دوازدهم خرداد ماه زیر نظر کادر فنی تمرین می‌کنند که عباس آقاکوچکی هدایت این تیم را را بر عهده دارد.

خوشرفتار بیان کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان رقبای خود را نیز در پانزدهمین دوره بازی‌های پاراالمپیک برزیل شناخته و اردونشینان دور جدید تمرینات این تیم نیز با توجه به ترکیبی که برای حضور در پارالمپیک ریو به کمیته بین‌المللی پارالمپیک و کمیته برگزارکننده بازی‌ها معرفی شده، انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/78002/ع

http://fna.ir/F576FD

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 166 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «سعید عبدولی» چهارمین کشتی‌گیر ایران بود که در دور سوم مسابقات جام جهانی فرنگی شیراز با فریادهای «سعید با تعصب» در مقابل «عثمان کوشه» از ترکیه به روی تشک رفت و در کمتر از چهار دقیقه با نتیجه هشت بر صفر حریف را ضربه کرد.

«رامین طاهری» دلاور لر کشورمان پنجمین کشتی‌گیر ایران بود که وزن 80 کیلوگرم در مقابل «دوگان کوکتاس» ترک به میدان رفت در الی که اگر این رقابت با پیروزی وی خاتمه می‌یافت پیروزی گروهی ایران بر ترکیه مسجل شده بود، طاهری به دقیقه دوم نرسیده با فن عقربک دو امتیاز ارزنده را از آن خود کرد و در نهایت با پیروزی خود، پیروزی گروهی ایران بر تیم ترکیه را مسجل ساخت و فرنگی‌کاران کشورمان را به فینال رساند.

انتهای پیام/76001/ت10

http://fna.ir/YTHIPJ

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 169 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:14